hemma hos mig

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

paus eller punkt

Av mia - 31 augusti 2015 15:13


Hej alla glada!

-kanske dags för ett litet livtecken från den här sidan ;-)

Jag har blivit lite bloggmätt och kan inte riktigt betämma mig för om jag skall sätta punkt eller pausa.

Just nu blir det inget uppdaterande iallafall på ett tag men hoppas att ni alla mina

bloggisar mår fint och har haft en skön sommar, mycket händer i livet

men jag och min familj mår fint och äntligen kommer hösten,

min årstid framför alla,nu laddar jag om och ser

fram emot sköna, svala,vackra och

färg sparkande höst dagar.

 


Ha det bäst, sköt om er , så hörs vi kanske lite längre fram i tiden

kram Mia


**********************

 
 
Ingen bild

Ullis

9 september 2015 19:30

Hej fina du!:-)
Va glad jag blir! Nu kan jag pusta ut, hihi.
Förstår dig precis, har inte haft nåt blogg sug överhuvudtaget.. Slängde in några bilder idag iaf. Har ju blivit sjukt glad i att fota.
Tänk dig, våran Boss har redan fyllt ett år, han har gjort röntgen av höfter o armbågar, ua!:-) Vi har haft våra motgångar med honom då jag först i juli börjat jobba lite igen. Har inte orkat med kurser mm. Gjort det jag kunnat iaf o grunderna sitter ju, men han har mycket energi såklart o det har märkts dom dagar jag inte orkat riktigt.. Han blir rastlös o retsam. Men han är världens snällaste o goaste för övrigt. Han är mer nöjd nu, stackarn, vi gör mer saker o har börjat cykla lite nu. Det gillar han! Är såå glad över den lilla skitgrisen♡ Snart är det dags för mentalbeskrivning:-)
Hur går det med hundmaten?? Har undrat såå;-)
Ha det nu bäst med de dina o vi "hörs":-)
Kraaam

 
Ingen bild

Ullis

9 september 2015 19:32

Förresten, vilken fin bild på paddan!!:-)

 
Ingen bild

Gunilla

7 oktober 2015 18:59

Så synd att du inte tänker fortsätta,hittade dig idag. Jag är 56 och hemmafru med tre utflyttade barn. Skulle vara kul att läsa mer om ditt liv.

 
mohammedis

mohammedis

18 oktober 2015 01:09

nice

http://www.mohammedis.se

 
Ingen bild

Ullis

8 september 2016 18:25

Hej vännen<3
Undrar såå hur det är med dig/er..? Tänker på sig ofta:-)
Kraam iaf o hoppas vi "hörs"<3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia - 1 mars 2015 21:33

  För några veckor sedan tog jag fram mina luffar verktyg och snodde ihop en mini ägg korg, alldeles lagom att ha fina vacktel ägg i och lite gulligt så här när det börjar närmar sig påsktider och vårpiff..   tyvärr så har jag ju utveckl...

Av mia - 16 februari 2015 12:09


  sitter framför brasan och slevar i mig min gröna detoxdrink till ljudet av en snusande hund som med ljudligt välbehag nyss smaskat i sig ett halvt kilo komage...urk!! den doften dröjer sig tyvärr kvar :-S ....   -känner mig som en grott...

Av mia - 6 februari 2015 21:52

  glömde ju att visa vårkrukan som jag pysslade ihop igår under mitt gräsflow.. -en enkel trädgårdsurna med murgröna och några vita minipaulior får bli mitt vår stilleben under några veckor   och titta nu då..   ta da!! en liten mik...

Av mia - 5 februari 2015 18:26

  Ibland kan man önska att kroppen och knoppen var lite mer synkade..  men min lilla lekamen vill bestämt inte vara med om allt för stora ansträgningar , medans min hjärna ofta tycker att  rejält kroppsarbete, naturupplevelser i from av ridning...

Av mia - 27 januari 2015 20:59


  Vi har haft det så vackert här i stockholm i veckan som gått med massor av snö och glitter men nu är det åter plusgrader och det vackra fluffet börjar ersättas av den håra isen därunder.. Tänk vilket snurrigt väder vi har, vårfåglarna är reda...

hemma hos mig

         Välkommen

                  till

      Hemma Hos Mig!

 

..........................................

 

 

                              

                  Hej!

Mitt namn är Marie men

jag kallas mest för Mia och

det är jag skriver i denna blogg av hjärtans slust.

Mest för att roa mig själv

men blir naturligtvist

extra glad om Du som har

vägarna förbi har tid att

stanna en stund och kanske

lämna några rader.

 

Jag arbetar sedan några år

tillbaka huvudsakligen hemma och min man sköter

lönearbetet, ett aktivt beslut

vi tog gemensamt efter att ha kommit fram till att tid

och frid betyder mer för oss än status och prylar. Det är

inte alltid så lätt i en värld som denna när det mesta

som styr handlar om pengar. Vi är inga bakåt strävare men tycker som oftast att den allt snabbare så kallade

utvecklingen av samhället bara gör livet mer invecklat!

 

Tillsammans har vi två

unga vuxna flickor som

valt konstnärliga yrken

i sina liv vilket vi är väldigt

stolta över. Familjen består dessutom av två fina hästar, hundar,en katt, en kanin och en masssa guld fiskar...

 

  Ett motto i mitt liv är:

 

"kunskap är en personlig 

  upplevelse, allt annat är

  information"

          

              Lev som du lär.

 

 

............................................

 

 

Hemma hos mig går en stor del av min tid åt till att sköta om  mitt hem,min trädgård

och alla mina djur. Jag har även en liten hemsida där jag säljer mitt hantverk , luffarslöjd eller" fil de fer" som en del säger ;-)

 

    Mina fina ögonstenar...        

           Nelly och Elly

 

 

               In memorian:

                      Elly

                1993-2012

 

 

Du kommer för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, min trogne vän och vackra häst, tack för allt............................. 

                  

 

 ...............................................

 

Inredning,Ridning,trädgård,

fotografering,läsa och blogga

ligger mig som sagt varmt om hjärtat och om det blir tid över så bakar jag gärna eller arbetar med  olika hantverk.

 

Jag har fastnat lite i det vita och inreder gärna med gammalt och nytt i en salig blandning.Gillar det 

romantiska men det måste ha en kontrast i det ruffa och lite råa för att bli trivsamt, enligt

min smak. Jag älskar tidningarna "vakre hjem & interiör" och "jeanne d arc living" där hämtar jag mycket

inspiration och ideer.

 

..............................................

 

Min trädgård är under ständig förvandling, jag gräver ner och jag gräver upp. En hel del plantor försvinner av sig själv genom råddjuren som gärna kalasar hemma hos mig...ibland blir jag väldigt less, men sedan går det över och nya växter kånkas hem.

    

      Rosen "sebastian"

 

 

 

............................................... 

 

 

Genom åren har jag provat på många olika typer av hantverk och tycker att det är mycket kul att lära mig nya saker och tekniker. Just nu är det luffarslöjd ( länk till min hemsida "metallbinderiet" finns längre ner ),betong- gjutning och sömnad som är på tapeten.

 

 

  

 Betong gjutning kommer jag nog att försöka pyssla lite mer med i sommar, det är väldigt kul men kräver utrymme och fint väder...

 

 

 

 

...............................................

 

 

Symaskinen får gå varm i perioder men det blir mest saker till hemmet,inga kläder än så länge.........

 

 

 

 

...............................................

 

 

Skrot pyssel,eller "Doredo",

är också kul, att återanvända gamla saker och göra något nytt sätter fart på fantasin. Jag jobbar gärna  med plåtburkar,taggtråd,textil

knappar,pärlor,skinn mm.

 

 

 

 

 

 

 

................................................

 

 

             Till skogen:

 Min terapeut och livs coach.

 

" Här hämtar jag all min 

  inspiration och livlust.

 

  Här kan jag vandra för mig 

  själv i många timmar utan

  att någonsin känna mig 

  ensam...

  

  Här behövs inga ord, bara ett

  öppet sinne........."

 

 

 

 

................................................ 

               Lite visdom

      

     "det är dagarna som går

                som är livet" 

 

 

............................................... 

Jag tror inte att jag har "tomtar" på loftet, men jag har många vänner i skogen...

         

 

...............................................

katergorier

 ................................................

            Mina fina hundar:

 

                         Peps

      Min kurator och bästis

                            

                   Love you!

 .................................................

                      Mumin

          Min lilla knasluva

           och gosse vän!

 

................................................

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Skapa flashcards